Sıkça Sorulan Sorular
1. Ödünç aldığım kitabı kaybettim, ne yapmam gerekiyor?
Ödünç aldığınız bir kitabı kaybederseniz lütfen (0212)5335750-1150 numaralı telefon ya da ic.circulation@khas.edu.tr aracılığı ile Ödünç Verme Bankosuna başvurunuz.
2. Ödünç aldığım kitap, zarar gördü, ne yapabilirim?
Bilgi Merkezi’nden ödünç almış olduğunuz bilgi kaynağının hasara uğraması halinde (0212 533 57 50/ 1150) numaralı telefon ya da ic.circulation@khas.edu.tr aracılığı ile Ödünç Verme Bankosu ile iletişime geçerek konuyu bildirmeniz gerekmektedir.
3. Ödünç aldığımı kitabı iade tarihin nasıl öğrenebilirim?
Bilgi Merkezi web sitesinden Bilgi Merkezi hesabınızda giriş yaparak hesabınızdaki kitapların iade tarihlerini öğrenebilirsiniz.
4. Üniversite kimlik kartım yanımda değil, kitap ödünç alabilir miyim?
Üniversite kimlik kartının yanında olmaması durumunda fotoğraflı TC kimlik kartı veya MYKhas hesabını göstererek kitap Ödünç alabilirsiniz.
5. Ödünç aldığım kitabı süresini uzatmak istiyorum, ne yapabilirim?
Uzatma işlemini Bilgi Merkezi web sayfasında, Bilgi Merkezi Hesabım linkinden yapabilirsiniz.E-posta (ic.circulation@khas.edu.tr) ve telefon (0212 533 57 50/ 1150) ile de uzatma talebinde bulunabilirsiniz.
6. Rezerv kitapların süresini uzatabilir miyim?
Ödünç aldığınız kaynağa ayırtma işlemi yapılmadıkça sınırsız süre uzatma yapabilirsiniz.
7. Bilgi Merkezi’nden bilgisayar ödünç alabilir miyim?
Bilgi Merkezinde bilgisayar ödünç verilmemektedir.
8. Bilgi Merkezi’nden sözlük alabilir miyim?
Bilgi Merkezi Ödünç Verme Bankosundan 4 saatlik sözlük alabilirsiniz.
9. Bilgi Merkezi’nde aradığımı basılı kitabı nerede bulurum?
Bilgi Merkezi Ödünç Verme Bankosu veya Referans masasındaki Kütüphaneciden destek alabilirsiniz.
10. Aradığım kitap rafta bulunmuyor?
Öncelikle, Bilgi Merkezi Kataloğu üzerinden, kaynağın cilt/kopya bilgilerine bakılarak başka bir kullanıcı tarafından ödünç alınmadığından emin olunmalıdır. Eğer materyal başkası tarafından ödünç alınmadığı halde rafta bulunamıyorsa Ödünç Verme Bankosu’na başvurulur.
11. Aradığım kitabı kim ödünç almış, öğrenebilir miyim?
Hayır. Kullanıcı bilgileri gizli tutulmaktadır.
12. Ödünç aldığım kitaplar için gecikme cezası var mı?
Kitap koleksiyonundan ödünç aldığınız kayanklar için günlük 2 TL, Rezerv koleksiyonundan Ödünç aldığınız kaynaklar için saatlik 1 TL gecikme cezası uygulanır.
13. Bilgi Merkezi’nden kaç kitap alabilirim?
Bilgi Merkezinden ödünç alabildiğiniz kaynaklarda herhangi bir sınır bulunmamaktadr.
14. E-kitapları bilgisayarıma indirebilir miyim?
Yayıncı veya sağlayıcı kurumlarla yapılan lisans anlaşmaları ve telif hakları gereği kitapların tamamını cihazınıza indirememektesiniz. Bununla birlikte kitapların “chapter”larını cihazınıza PDF veya EPUB olarak kaydedebilirisin. E-kitapların ödünç alınması ile ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.
15. Evden elektronik kaynaklara nasıl erişebilirim?
Bilgi Merkezi elektronik kaynaklarına erişim ile ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.
16. Bilgi Merkezi’nde Aktif Burslu Öğrenci olarak çalışabilir miyim?
Bilgi Merkezi Aktif Burslu Öğrenci kabul etmektedir.Başvuru tarihlerini MyKhas üzerinden takip edebilirsiniz.
17. Bilgi Merkezi’nde fotokopi makinesi var mı?
Bilgi Merkezinde fotokopi makinesi bulunmamaktadır.
18. Aradığım makale Bilgi Merkezi’nde yok, ne yapabilirim?
Koleksiyonumuzda bulunmayan fakat diğer üniversite kütüphanelerinde bulunan makale ve tezler KİTS (Kütüphaneler arası İş Birliği Takip Sistemi) veya TUBESS ( Türkiye Belge Sağlama Sistemi) üzerinden Kütüphaneler arası işbirliği (ILL) yöntemiyle sağlanmaktadır. Bilgi Merkezi hesabınıza giriş yaparak Kütüphaneler Arası Ödünç Formu ile isteklerinizibize iletebilirsiniz. Bilgi Merkezi hesabınıza erişmek için lütfen tıklayınız.
19. Aradığım kitap Bilgi Merkezi’nde yok ne yapabilirim?
Khas Mensupları, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleriyle ilgili olarak Bilgi Merkezi Koleksiyonlarında bulunmayan yayınların alınmasını talep edebilirler. Yayın isteğinizde bulunmadan önce kaynağın Bilgi Merkezi koleksiyonlarında bulunmadığınından emin olmak için Online Kataloğumuzdan kontrol ediniz.
İsteklerinizi Bilgi Merkezi Hesabınızdan yayın istek formu doldurarak iletebilirsiniz
20. Bilgi Merkezi çalışma saatleri nedir?
Bilgi Merkezi çalışma saatlerine ulaşmak için tıklayınız.
21. Mezun olarak Bilgi Merkezi’nden yararlanabilir miyim?
Evet. Mezun yararlanma koşullarına ulaşmak için tıklayınız
22. Bilgi Merkezi’nde internete nasıl bağlanabilirim?
Bilgi Merkezinde öğrenciler KHAS-Öğrenci ağından Öğrenci numarası ve tekil şifresiyle, dış kullanıcılar KHAS-Guest ağından telefonlarına gönderilen kod ile internet ağına bağlanabilir.
23. Üniversite Mensubu değilim, Bilgi Merkezi’nden yararlanabilir miyim?
Diğer üniversite mensubu akademik personel, geçerli üniversite kimlik kartlarını göstererek, diğer üniversitelerin yüksek lisans/doktora öğrencileri, en az iki iş günü öncesinde randevu almak koşuluyla, hafta içi mesai saatlerinde (08:30 – 17:30), ayda bir gün Bilgi Merkezi’nden yerinde yararlanabilir Detaylı bilgiye ulaşmak için tıklayınız.
24. Bilgi Merkezi’ne kitap bağışlamak istiyorum, ne yapmalıyım?
Bilgi Merkezi bağış kitap kabul etmektedir. Bilgi Merkezi'ne bağışlanan ve hediye edilen kaynaklar (kitap, dergi, DVD vb.) Koleksiyon Geliştirme Politikası kapsamında değerlendirilerek kabul edilir. Bağışlanan kitaplar koleksiyonumuzda olup olmama durumuna göre değerlendirilmektedir. Bağışlanan kitaplar kütüphanede mevcutsa ihtiyaç sahibi diğer kütüphanelere gönderilir.
25. Bilgi Merkezi’ne üye olmak için ne yapmam gerekli?
Kadir Has Üniversitesi Mensupları, Üniversite tarafından verilen kimlik ile Bilgi Merkezi'nin doğal üyesidir.
26. Bilgi Merkezi’nde eşyamı unuttum, ne yapmalıyım?
Bilgi Merkezinde unutulan eşyalar için Ödünç Verme Bankosu ve A blok güvenliğe başvurabilirsiniz.
27. Bilgi Merkezi koleksiyonundaki kaynaklar için nasıl ayırtma yapabilirim?
Bilgi Merkezi’nde açık raf sistemi uygulanması sebebiyle sadece ödünç alınmış kaynaklar üzerinde ayırtma işlemi yapılmaktadır. Ayırtma kılavuzuna erişmek için tıklayınız.
28. Ayırtma yaptığım kaynaklar Bilgi Merkezi’ne ulaştığında nasıl haberim olur?
Ayırtma yaptığınız kaynak Bilgi Merkezi’ne ulaştığındae-posta ile bilgilendirileceksiniz.